Monday, May 20, 2013

505 Dalam Sejarah...

Ibu dah menunaikan tanggung jawab as a:
1. Muslim
2. Malaysian citizen

Ramai jugak orang yang ibu kenal yang tak kisahpun nak pergi mengundi. Hairan, sama ada mereka ni jenis yang tak peduli atau mereka tak kisah untuk terima siapa saja yang memerintah atau mereka fikir apa sangatla sumbangan mereka hanya untuk satu undi.

Masing2 akal, masing2 fikir. Pada ibu, ibu anggap memilih pemimpin ni dikira wajib pada diri ibu sebab memangkah dengan harapan bagi menggurangkan keluh kesah kehidupan yang dihimpit bebanan ...

Berkata Al-Imam As-Syahid Hassan Al-Banna : “Memberikan undian adalah suatu penyaksian, manusia akan ditanya akannya (calon mana yang akan dipilih dan kenapa), maka putuslah untuk memberikan undian berdasarkan hati-hati kamu dan akal kamu, dan jadilah orang yang membantu akan kebenaran dan berani dalam memilih calon yang baik (serta amanah)”

ALLAH bagi akal tapi pemikiran manusia berbeza. Dalil2 banyak, cari je kat internet. Tak kiralah atas apa pun pendirian masing2 tapi ibu hanya berserah pada ALLAH. At the end of the day "HIDAYAH DATANGNYA DARIPADA ALLAH"




No comments:

Post a Comment